lauantai 13. helmikuuta 2016

MINIMALISMI: Minne te hävitätte vanhat kortit?



Hei te kaikki!

Auttakaas naikkosta ja aloittelevaa minimalistia hädässä! Mitä ihmettä muut kansalaiset tekevät vanhoille postikorteille? Ei tarvitse välttämättä olla niin vanhojakaan, sillä kuvassa olevat kortit on ehkä n. kolmasosa meidän 2015 vuoden postikorteista!

Mitä ihmettä näille kuuluu tehdä? Onko suotavaa ja hyvän maun mukaista säilyttää ne? Itselläni on kai jonkinlainen "asenneongelma" sillä en näe mitään syytä säilyttää vanhoja postikortteja, sillä olen 99% varma etten tule niitä jälkeen päin katselemaan vaan ne kierivät laatikoissa aiheuttaen katastrofeja ajatuksissani sekä elämässäni.

Mieheni on kuitenkin sitä mieltä, että ei tietenkään heitetä postikortteja pois joita ihmiset ovat meille sydämellisesti hyvää hyvyyttään lähettänyt. Olen silti oikeastaan jopa 100% varma siitä, että mieheni ei huomaisi niiden katoamista, ikävöisi niitä tai edes kyselisi perään.

Me emme ikinä edes lähettele kenellekään postikortteja. Tuntuu niin turhalta rahanmenolta, sillä jotenkin omissa ajatuksissani kuvittelisin että muutkin heittävät ne pois melko pian vastaanottamisen jälkeen. Aloin kuitenkin hieman kyseenalaistamaan mieheni pitäessä minulle saarnaa, että heittääkö ihmiset sittenkään näitä kylmästi vain pois vai säästävätkö ns. muistoina? 

Jotenkin vain koen, että korteilla ei ole mitään muistoja minulle annettavana. En tule muistelemaan ihmisiä heidän lähettämien korttien vuoksi vaan muistan ihmiset aivan muista asioista. Toki on kiva että ihmiset jaksavat vielä ajatuksiaan uhrata muihin ihmisiin ja lähetellä näitä kortteja toisille, mutta minä saan jotenkin kylmiäväreitä näistä ylimääräisistä korteista joille ei ole mitään järkevää käyttöä ja  joita mieheni ei sitten raaski heittää pois vuosien varrella vaan hamstraa kaappeihin odottelemaan tulevaa.. Vaikka itse epäilen ettei niille tulevaisuudessa ole muuta käyttöä kuin se että ovat tiellä ja aiheuttavat tuskastusta minulle.

Olenko sydämetön hirviö jos viskaan postikortit menemään? Ihanne tilannehan olisi jos näille keksisi jonkinlaista hyötykäyttöä tai kierrätystä, mutta mitä ihmettä se voisi olla?

Auttakaa minua, kuinka näiden kanssa kuuluu toimia?  

2 kommenttia:

  1. Heippa,
    Kortit on melkoinen riesa. Itse olen niitä tyytynyt vain säilyttelemään, koska eivät vielä vie valtavasti tilaa, mutta minusta varsinkin sellaiset kortit on turhia, joissa ei lue kuin osoite ja lähettäjän nimi takana. Harvemmin kukaan kortteihin mitään runoilee. Jos päättäisin karsia kortit niin jättäisin varmaan juuri tällaiset, persoonallisen viestin sisältävät ja erittäin kauniit kortit itselle.

    Kun olin itse pieni, äitini laittoi kortit muovitaskuihin (silloni sai vielä ainakin kortin kokoisia kansiotaskuja) ja sitoi taskut yhteen. Näin syntyi mieluisa katselukirja lapselle. Mutta rumia kortteja ei siihenkään kyllä kannata säästellä...

    Terveisin: Ananas
    Yksinhuoltajan selviytymisopas
    http://neljajalkaamaassa.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on. Eivät kyllä vie tilaa, mutta mitä nyt olen kaappeja siivonnut niin oikeasti jokaisesta kaapista löytyy pohjalta kierimästä pari korttia - raivostuttavaa! Ehkä pitäisi vain kerätä ne johonkin samaan laatikkoon kaikki, ja heittää sitten parin vuoden päästä menemään jos mies ei ole niiden perään kysellyt enkä ole keksinyt niille muuta järkevää käyttöä..

      Terveisin, Sonja

      Poista

Olen iloinen saamistani kommenteista. Pidetäänhän sisältö asiallisena, kiitos. :)